Ahad, 19 Jun 2011

SYURGA CINTA

Assalamualaikum w.b.t
Wish u all a happy day yaa today :)
hmm.. penah tgok cite Syurga Cinta tak??
(agak LAME la aku post sal nie, tapi.. aku suka ini kisah maa sorry )



aku: PERNAH!!!

hahaha.. nak highlight kat sini, yang Syurga Cinta is the most evergreen story yang aku selalu tengok.. yaaa, pd aku, cerita tu xpernah aku bosan nak tengok walaupun dh bape bnyak kali daaa aku tonton. xkire la kat lappy ke, tv ke, youtube ke ! hahah :)
paling syiokk tengok opkos laa kat tv kan, lebar sikit gambor nye heheh

Cite Syurga Cinta nie mengisahkan tentang seorang cikgu dan seorang freeperson means *free lam ape2 jua hal. Asalnya dripada maen betting ngan member2, sambil2 lam proses bet tu, si Irham yang pada mulanya just nak maen2 ngan Cikgu Syuhada tu..akhirnya jatuh cinta dengan kelakuan dan nilai2 murni yang ada lam diri Cikgu Syuhada. Yaaa.. Irham yang mulanya seorang yang buta agama *agama dr keturunan sahaja* smpailah dia berubah untuk mendalami Islam itu sendiri tanpa paksaan :)


Irham Syuhada Iqmal <3

yaa.. cite nie mang lah dah bertahun tahun, tapi ntah lah, bnyak menda2 sempoi kot yg diutarakan lam cite nie, hmm ayat2 dorang pon sangat mantopp ! weeee~


Jodoh ada tiga jenis jodoh.
Jodoh dari Syaitan… berkenalan, berpegangan tangan, buat maksiat, mengandung lalu bernikah.
Jodoh dari Jin… berkenalan, bertepuk sebelah tangan, lalu dibomoh dan disihirkan sebelah pihak sampai tunduk mengikut kemahuan lalu bernikah.
Jodoh dari Allah… cinta berputik, masuk meminang dan langsung bernikah, itulah SYURGA CINTA. -kata  Atuk Syu dalam Syurga Cinta :)
Cinta dan perasaan saya adalah untuk yang benar2 ikhlas mencintai saya, bukan untuk dipersendakan - lebih kurang macam tu la Syu cakap kat Irham
repeat ->> BUKAN UNTUK DIPERSENDAKAN !.. naaa, aku sangat lah teruja ngan ayat nie, serious, ayat ni wat aku meremang hahah!





Irham Syuhada Iqmal <3


Okee, habis dah sal Syurga Cinta :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan